Take me downtown eller..

Ja Mikael Persbrant varsågod!
Karln är den snyggaste jag vet för tillfället. Kanske efter Nordman... Svårt val.

Söndag. Denna trista söndagsaura fanns som vanligt men den har inte alls varit så seg som vanligtvis. Har pluggat redovisning idag, varit på statoil, gått promenad, ätit dillkött! niceprice!

Det finns så jävla många onödiga frågor folk ställer hela tiden. Min mamma är en av dem. Samtidigt som jag stör mig kan jag inte låta bli att skratta.

Exempel 1. Jag frågar om jag kan få titta i hennes garderob och kolla efter ngt fint, visst säger hon samtidigt som hon ligger i hennes säng som är bredvid garderoben. Jag tittar i ett par minuter, säger ord som: Neeh, suck, pfft.. Stänger garderoben och går därifrån tomhänt.
- Hittade du inget?

Joo klart. Jag går ju med 10 tröjor och 5 byxor därifrån. NEJ ANTAGLIGEN INTE!

Exempel 2. Vid matbordet. Äter en god maträtt som mamma vet att jag tycker om. Hon frågar alla i matbordet om det är gott, alla svarar; mm, aa, av något slag, inklusive jag! Sedan när jag ätit hur mycket som helst och är mätt, orkar inte sista potatisen, tar mig för magen och suckar för jag är så mätt.
- Var det inte gott?

Alltså hur mycket måste man äta för att hon ska tro att man tyckte det var gott. Bara mätt, ok?

Exempel 3. Jag sitter och pluggar, har flera böcker utspridda. Slår på miniräknaren och antecknar.
- Är det skolarbete du gör? 

Nej jag är personlig bankman och räknar folks pengar. Klart jag pluggar!


Samtidigt som dessa dumfrågor irriterar mig kan jag inte låta bli att skratta åt det. För det är så kulirriterande! :) 


Till K: 
Klassas detta som ett glatt inlägg?
 : ) 
Jag känner mig faktiskt ganska glad.
 

Kommentarer
Postat av: k

haha detta var ett roligt inlägg faktiskt blev ngra fnitter hihi men tkr synd om mor din, var inte så taskig !

2008-03-16 @ 22:04:39
Postat av: lova

hahah jag älskar när du berättar om det!!

2008-03-19 @ 22:15:19
Postat av: Ås

Kul, haha. mamma är likadan ibland och man kan verkligen itne låta bli att skratta åt såna saker. ;)

2008-03-27 @ 19:49:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0