BRIS eller VRIS?

Det slog mig idag då jag såg GOIF - DERBY hur illa människor kan behandla varandra. En människa som utsätts för t ex kränkningar, kan anmäla det, även om det rör sig om ynka små ord. Läget för en stackars domare är inte lätt. Idag var det ett flertal människor som skrek: "Domarjävel" BLAND ANNAT! Stackars den domaren. Visserligen kan jag inte säga att han stod för en helgjuten insats, men man behandlar inte en människa på det viset, och vart ska han vända sig? Det finns inget sådant place. Det är som vilken människa som helst, en människa med känslor, som du, jag, alla andra, som utsätts för dessa hårda ord. Jag har själv dömt lite i olika sammanhang, verkligen inget seriöst sådant. Trots det, vet jag hur jävla dåligt man mår efter en match! Det är terror, psykterror, på övre delen av en skala. Till råga på allt är det vuxna människor det rör sig om. har ni någonsin hört en 10årig pojke skrika domarjävel mer än på skoj? (inte ens skoj är kul iofs) men ni förstår kanske vad jag menar. Borde inte vuxna människor veta bättre?

Jag vill relatera lite till friends, (mobbingteamet) .. De hjälper barn, ENDAST barn!
Vad är grejjen med det? Vuxenmobbing är mycket värre. Det enligt mig då såklart.
Det finns ingen mobbingorganisation för vuxna. Om man som vuxen vill berätta om mobbing och kränkningar får man gå till tingsrätten alternativt hov.. Att väcka åtal m.m. i tingsrätten kostar x antal kronor! Där har vi problemet till allt. Hur ska utvecklingen kunna gå framåt, om man inte som människa kommer framåt utan dras bakåt?

Med risk för att låta som en kristen fjolla, men behandla andra som du själv vill bli behandlad!
Ingen vill bli behandlad dåligt, alla vet hur det känns... därför borde alla fatta att ingen vill utsättas för det, så varför utsätta en människa för det?

Det kanske är John Blund som talar, jag vet inte... Men trött är jag och arg på mig själv för jag inte kan göra alla människor glada. You heard me. Jag vill att alla ska må bra!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0