Dagens upptäckt.

Världen är full av människor, människor som inte vågar stå för sin åsikt!
Eller, de vågar nog stå för dem, men de är så jävla rädda för att de ska skriva något fel så de framstår som korkade. Det de inte inser, är att de framstår så jävla mycket mer korkade om de inte skriver sitt namn!
Värst av allt, de som skriver sådana, jag syftar just nu på kommentarer i andras bloggar, som kränker dess integritet, de sitter där hemma framför datorn med inget liv, och klandrar ner på andra. Jag kan lova, att mer än hälften av dem, skulle göra vad som helst för att bli som den människan den klandrar på!

Let me just ask you.
Vad är det i att vara elak mot en annan människa som får som får en att må så bra?
Jag tror det är, själva frestelsen.
En tjej, som har dåligt självförtroende, vill vara något den inte är. Klart hon trycker ner de människor som har det hon inte vill ha! Det sitter någonstans undermedvetet.

Det är inte värst av allt.
Det värsta med allt det här, är att en människa, vill vara någon annan än den egentligen är.

Varför kan man inte bara vara sig själv, göra det man känner för, ha på sig det man vill, se ut hur man vill?
När man kan det.
Då är man sig själv, tyvär finns det inte många sådana människor..

Låt mig uttala mig om min definition av en Brat.
Det finns ingen Brat. Om ni kollar på www.lexin.se, så existerar inte ordet Brat!
Det är bara ett jävla hittepå-ord.
Tyvär, när jag hör ordet brat, ser jag en kille i Stockholm, backslick med vax från Face Stockholm, svart kavaj, skjortan från Ralph&lauren och luktar Intimatley, beckhams nya parfym och bruna skinnskor matchandes med sin bruna scarf, som den läst om ska vara "inne" i en skvallerblaska. 

Vem vill ha den stilen? Jag menar inte att det är något fel på den. Men vad är det som gör att man vill ha den?
Stilen är rätt snygg i sig, det är bara det att samhället och dessa slanguttryck har förstört den imagen.
MEN. Vi är alla människor! Vi alla har olika åsikter.
Varför ska du lägga dig i om någon har den klädstilen / imagen?
Vad är det som säger att din klädstil är perfekt?
Vad är det som säger vad som är normalt, och inte?

Den sistnämnda frågan, tycker jag vi alla ska tänka på!



Detta blev ett konstigt inlägg.
Som alltid glider jag ifrån ämnet.
Men vad gör det om 100 år?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0