Viljan

Tänk vad mycket viljor det finns egentligen. Hela världen har viljor. Jag tror inte en endaste människa har samma vilja. Alltså då menar jag lite djupare, inte typ: Jag vill bli artist. Utan, alla viljor därmed. Alla kan ju inte vilja ha samma saker, eller hur? Tänk vad mycket iger det finns..


Jag har en stor vilja, men bäst är att inte skriva den här. Orsak bör inte heller skrivas, då många reagerar.
Men jag kom på en sak, för att det någonsin ska kunna ske, måste jag själv göra något åt mina egna brister. Jag håller med om att vi alla har brister, men det handlar om viljan att vilja förändra dom.
Det är aldrig försent eller hur? Alla kan göra det. Så himla underbart det skulle vara då.

Samtidigt när jag skriver detta, har jag bara en tanke i huvudet; INGEN ÄR PERFEKT!
Det vet nog alla mer eller mindre... Jag borde sänka mina viljor på hur jag vill att det ska vara.
Inget fel är bättre än något annat?


Men som jag skrev, det är aldrig fel att göra något åt saken...
Jag har försökt med det, och jag tror faktiskt att det fungerat lite.. Men såklart, motgångar finns ju alltid.


Kanske har ni rätt trots allt!

Jag ska förresten göra en hemlig blogg med annat namn, så INGEN kan hitta mig!



En klyven Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0