Fraser

Jag glömmer totalt bort att internet existerar. Jag har så mycket annat på gång just nu. När jag kommer hem (har inte varit hemma så mycket på sistone) lägger jag mig direkt i sängen och sätter på dvdn. Sedan slår det mig att jag måste surfa. Men jag måste inte surfa, fan, tänk om man skulle räkna alla timmar jag suttit framför en dator. Det skylle bli skyhöga siffror. Läskigt. Tänk vad mycket vettigare man kunde gjort på den tiden. Men sedan är det såhär, att när jag tänker på alla de saker jag skulle kunna gjort, så är det en sak som stoppar mig, säkerligen många andra; Pengarna!

Idag har jag jobbat på Cook Konsum.
Det var lite segt i början, som alltid innan man vaknar till och tiden börjar rulla.
Mycket pengar för lite tid, faktiskt.

När man jobbar på konsum får man inte ha mobil (det har jag iofs ändå) och inte musik på sig. Så då blir det att man lyssnar på vad folk säger.
Idag har jag hört två meningar hela dagen: "Men det får gå det med"  och "Jaha, så du är ute och handlar lite du med" . Jag har säkerligen hört dessa meningar 10 ggr vardera när jag står der emellan hyllorna och plockar upp varor, Jag menar hallå, bra kreativitet folket har, och bra IQ.
Första meningen, det är bara en mening för att fylla det där pinsamma tysta som uppstår efter att man känner att man sagt det mesta och inser att man borde kanske gå vidare och fortsätta handla. Den andra meningen, jag menar, behöver man ställa den? Nej man går till en mataffär för att titta på varorna. Klart man är där för att handla.
Jävla jobbiga meningar.
Jag är en sådan som skulle säga "Jaha, å vad ska du köpa" .
Då slipper man det kalla snacket och då släpper min nyfikenhet om undran vad som finns i korgen.
Rätt bra tycker jag.


Någon som såg Alex Schulman idag på femman?
Så jävla skön. Om man läst hans och Gynnings bok förstår man direkt.
I hans mail är han inte direkt snäll mot hans fru Katrin.
Det fick man verkligen se idag haha.
- Katrin har ingen hyffs för fem öre så om hon säger att det är fint är det fint.

Katrin: Hoppas inte det ser ut som hey baberiba, lattjolajban bara *skratt*
Alex helt seriöst: Vadå? Vad är det för fel på det? Jag tycker om det.


image14
Alex Schulman

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0